;
Eesti
Eesti

Kujutlege, et teil on tekkinud vajadus kasutada trükikoja teenuseid. Võibolla alustate uut äri? Või on tekkinud vajadus täiendava reklaami järele? Need võivad olla mis iganes: roll-up-stendid, kinkekalendrid partneritele ja klientidele, uued sildid, stendid müügi suurendamiseks. Aga äkki vajate fotolõuendit lähedaste jaoks või pulmakutset? Mida teha, kuhu minna, keda valida?

Me tahame anda teile mõne soovituse, mis aitavad valida hea trükikoja.

Alustuseks vaadake trükikoja veebilehte. Väga hea, kui sellel on kas või ligikaudsed hinnad ja tehtud tööde jaotis – nii saate aimu sellest, mis tellimus maksma läheb, ja millist kvaliteeti võib oodata.

On hea, kui tellimuse saab teha kodulehel oleva tellimisvormi kaudu – nii säästate aega ja kõik tellimuse üksikasjad säilivad kirjavahetuses.

Firma esmamulje loovad muidugi konsultandid. Kui teie küsimusele või järelepärimisele ei vastata tööpäeva jooksul, tasub järele mõelda: äkki hakatakse ka tellimuse täitmisega viivitama?

Veenduge, et projektijuhid või konsultandid oleksid trükinduses pädevad. Muidugi arvavad paljud, et see on iseenesest mõistetav fakt, kuid see ei pruugi alati nii olla. Heas trükikojas võidakse teile juba selles etapis öelda, milline materjal soovitud tootele sobib, kui kaua võtab tellimuse täitmine aega ja mida selleks üldse vaja on?

Ärge kartke fraasi „trükivalmis fail“ (trükifail) – kogenud konsultandid seletavad teile, millistele nõuetele peab fail vastama, et see sobiks – muidugi juhul, kui te teete faili ise – või teile soovitatakse disainerit, kes teeb selle teie eest ära.

Loomulikult ei pea te süvenema töö kõikidesse detailidesse! Aga kui teile seletatakse, mida igas etapis tehakse, on see tohutu pluss.

Arutage tähtajad läbi, eriti kui teil on vaja tellimus kätte saada lähiajal. Töö hea organiseerimise ja tootmistsehhi ning klienditeeninduse osakonna hea koostöö korral öeldakse teile alati üpris täpselt, millal tellimus valmis on, ja kas seda on võimalik täita teile sobivaks tähtajaks.

Kui läbi arutatud tingimused teile sobivad, kinnitage kindlasti, et tellimus läheb töösse!

Kui teie tellimus on valmis, tuleb teid sellest teavitada. Kurb kogemus näitab, et mõni trükikoda ei pööra sellele asjaolule küllalt tähelepanu; klient peab ise ühendust võtma ja uurima, kas tellimus on täidetud. Heas trükikojas on seadistatud teavitussüsteem. Hea, kui teavitatakse SMS-sõnumi või e-kirjaga, kus on ära märgitud ka tellimuse olulisemad üksikasjad.

Kokkuvõtteks tahaks öelda: oma tööd armastavad inimesed tunneb kohe ära. Kui te tunnete end trükikojas mugavalt, kui teile ei vaadata ülevalt alla, vaid soovitakse siiralt aidata kõiki (trükkimise) probleeme lahendada, valige julgelt selline koht!