fbpx ;
Eesti

Eelnevalt andsime sulle 10 head soovitust tulemuslike tootekataloogide valmistamiseks. Lisame siia veel 4 juurde. Miks? Sest viimastel aastatel oleme me näinud ebatüüpiliselt kujundatud katalooge ning ebatavaliselt kasutatud tootefotosid ja värve nendes rohkem kui kunagi varem. Aga sama tähtis kui see, sinu tootekataloogid paistaksid selle tohutu koguse seast silma, on ka see, et „erinev“ ei tähenda tingimata automaatselt ka suuremaid müüginumbreid. Kataloogid on pikka aega järginud teatud väljakujunenud kujunduspõhimõtteid ainult ühel lihtsal põhjusel: need müüvad!

1. Paiguta alati oma parima müügiartikli pilt iga lehe paremasse ülanurka

Kui lugejad lappavad kataloogi eest tahapoole, siis esimene koht, kuhu nende silmad langevad, on lehe parem ülanurk. Seega on igati mõistlik paigutada sinna mõne tugeva toote pilt. Paraku ei pruugi parim müügiartikkel alati olla ka visuaalselt kõige atraktiivsem. Sel juhul paiguta samasse kohta mõne ebatavalise väljanägemisega toote pilt või mingi selline pilt, mis vaataja tähelepanu ärataks ja sunniks teda täpsemalt vaatama. Ning parima müügiartikli pilt siis kohe selle kõrvale.

2. Standartsetes mõõtudes kataloogid on tulemuslikumad.

Võid ju välja mõelda ja valmistada igasugustes erinevate mõõtudes katalooge, mis kindlasti tõmbavad sinu brändile rohkelt tähelepanu, kuid paraku on praktika näidanud, et rohkem müüvad ikkagi üsna standartsetes ja tavapärastes mõõtudes kataloogid. 

3. Magalog´id tavaliselt ei müü.

Magalog on midagi ajakirja ja kataloogi vahepealset. Viimaste aastate jooksul oleme näinud rohkem magalog´e kui kunagi varem. Aga on nad sellises hübriid-formaadis edukad ka müügi koha pealt? Enamustel juhtudel kehtib paraku praktika, et kuna mittemüüv tekstipind võtab ära osa müügile orienteeritud pinnast, siis magalog´is kataloogi osa elujõulisus tulutootjana väheneb. 

Ei ole aga õiglane väita, et magalog tüüpi väljaanded kunagi ei müü. Paljud tavalised kataloogide valmistajad on viimasel ajal oma kataloogides vastupidiselt tekstiosa suurendanud ja mõned seeläbi ka oma müüki suurendanud. See strateegia võimaldab kataloogide valmistajal lisada tootele lisaväärtust „rääkides oma lugu“, kaotamata seejuures siiski kataloogide põhiülesannet – müüki. Kui aga sinu jaoks on oluline omada klientidega otsekohest ja „mittemüüvat“ kommunikatsiooni, siis võiksid tegelikult pigem mõelda uudiskirja saatmisele.

4. 4-värvilised kataloogid toimivad reeglina paremini kui 1-2-värvilised.

Loomulikult näeb 4-värviline pilt välja parem, tõmbab rohkem tähelepanu ja tekitab ka rohkem müüki kui ühevärviline. Lisaks nõuavadki mõned tootekollektsioonid (nt. kosmeetikatooted) täpsete värvide järgimist. Kuid mõningatel juhtudel ei kaalu müüginumbrid üles 4-värvilise trükkimise kulusid ning ka sinu 1-2-värvilised kataloogid eristavad sind hästi teistest konkurentidest.

Tutvu meie kataloogi tootelehega!