fbpx ;
Eesti

Olete ju näinud küll – suured ja paksud kataloogid, milles ostmiseks pakutavad tooted on iseenesest ju toredad ja vajalikud, aga pildid nendest ähmased, pildistatud ebamäärase nurga all ning pigem peletavad igasuguse ostusoovi. Siin jagame mõningaid nippe, kuidas saada oma kataloogidesse  ilusad ja informatiivsed tootefotod, mis tõeliselt ka ostma kutsuvad.

Fotol on alati peakangelane toode ise.

Ükskõik, milline on kataloogi kujunduse või foto enda stiil, peaks selle peamine mõte olema alati toote kujutamine pildi kangelasena. Parimad (ja tavaliselt on neid ka kõige rohkem) kataloogide tootefotod näitavad toodet julgetes värvides, pilt on suur, selge ja terav, pildistatud kerge varju ja ilma taustata.

Selliste tootefotode eelised on:

  • toode paistab pildilt hästi silma
  • suurelt pildilt on hästi näha ka väiksemadki detailid
  • kerge vari eristab toote sulandumist lehekülje sisse
  • fotod on mitmekülgsemad

 

 Väldi toodete pildistamist gruppides

Samal põhjusel, miks on klientidele atraktiivsemad ilma taustata pildistatud tooted, on vähem eelistatud pildid mitmetest toodetest koos. Uurimused näitavad, et tooteid, mida on pildistatud grupis, ostetakse vähem kui neid, mida on pildistatud individuaalselt. Sellest üldreeglist moodustavad erandi ainult sellised tooted nagu raamatud, kaardid ja kirjatarbed. 

Tee eelnevalt kindlaks, et saad mitte ainult tootefotod vaid ka nende töötluse. 

Et sinu kataloogid sisaldaksid ilusaid tootefotosid, nõuavad need ka eelnevat töötlust – tavaliselt on vaja korrigeerida säritust ja värvi, pilti on vaja lõigata ja lõpuks salvestada see trükiformaati. Seega leia fotograaf, kes teeb ära mõlemad osad – nii pildistamise kui ka fototöötluse. 

Kui eelarve lubab, siis kujunda kataloogilehed enne piltide tegemist.

Sel viisil selgub juba varem, kas kataloogid vajavad ka mingeid spetsiaalseid mittestandartseid tootefotosid (nt. tooted pildistatuna grupis, teatud erilisel taustal jne.) ja selle info saab edastada fotograafile juba varem. 

Alati lase teha tootest ka üks hea pilt individuaalselt, isegi siis, kui toodet pildistatakse ka grupis teiste toodetega või mingil taustal.

Grupipiltidel ja taustaga piltidel on lühike eluiga. Lase teha tootest pilt ka üksikult ning sellest ei pea tegema uut pilti juhul, kui sinu kataloogid edaspidi muutuvad. 

Kasuta kauba valmistaja poolt antud tootefotosid väga mõõdukalt

Erinevate tootjate pildid erinevad nende stiili ja kvaliteedi poolest äärmusest äärmusesse. Kindlasti on neid, kelle tootefotod on suurepärase kvaliteediga, aga paljudel see kahjuks nii ei ole. Meie soovitame sul tootjate endi pilte kasutada ainult äärmisel vajadusel ning ka seejuures pea siiski meeles, et tavaliselt on sellel negatiivne efekt nii sinu kataloogide kujundusele tervikuna kui ka sinu brändikuvandile. 

Tutvu meie kataloogi tootelehega!